dijous, 1 de maig del 2008

Llibres i música entre olors primaverals

Aquests dies fa goig passejar pel jardí de Vivers quan el sol comença a decaure. I és que a una natura en plena efervescència s’hi suma la florida de lletra impresa que comporta la Fira del Llibre de València, la qual enguany arriba a l’edició número trenta-nou. Ahir, mogut per un reclam afegit (la música de Pau Alabajos), vaig acostar-m’hi disposat a fer una primera ullada (les compres vindran el cap de setmana).
Ara bé, em vaig poder concentrar poc en els mostradors perquè la veu del cantautor de Torrent i els acords de la seua violinista van ser els autèntics protagonistes de l’estada. Entre les piles de publicacions, les cançons d’Alabajos em van resultar tan properes com sempre i em van reafirmar en el convenciment que la identificació amb les seues lletres es deu principalment a una qüestió generacional.
Aquesta actuació és només una mostra de tot el que ofereix la fira al voltant de la venda de llibres: presentacions, signatures i animacions infantils completen les activitats amb què les entitats organitzadores pretenen acostar-nos l’exercici de la lectura. Certament, comprar llibres no equival a llegir-los (jo mateix n’adquirisc molts més dels que llegisc) però també cal reconéixer que el contacte directe amb aquests pot servir d’argument perfecte per a l’encontre d’ambdues accions.

1 comentari:

Tereseta ha dit...

Ei, veig que per fi t'has animat a moure aquesta feina del bloc. I, com no, el primer post és molt teu: llibres i Pau Alabajos! Ànim en aquesta nova feina. Espere que promte t'animes a formar part del món dels blocaires!!!!